31.10.2012

מהמר או מתכנן?

בגדול, אפשר לחלק מנהלי מכירות לשני סוגים: מהמרים או מתכננים.

המהמרים הם אלה שלא מתכננים. הם אלה שעושים קמפיין בלי יעדים ברורים ובלי דרך ברורה להשיג את היעדים. וכמובן גם בלי דרך לבקר את ההגעה ליעדים.

יכול להיות שהם יצליחו (כמו מהמרים). אבל אין פה שיטה. גם אם הם יצליחו כעת, סביר להניח שבעתיד הם ייאלצו "להמר" שוב, וכנראה להיכשל.

וכל השאר? הם המתכננים.

תכנון המכירות, כולל: 1] יעדים, 2] שיטה, 3] בקרה 4] למידה והפקת לקחים - היא תנאי לצמיחה שיטתית של עסק.

אנחנו בעד התכנון והיעדים. הימורים זה לא הצד החזק שלנו.

ואת\ה?