2 בינו׳ 2014

יצירת שינוי

אחד מהדברים שאנחנו מדריכים ומיישמים כל הזמן, שכדי ליצור שינוי משמעותי בתוצאות העסקיות, עלינו לבחון ולשנות לא רק את ההתנהגות שלנו, אלא גם את הערכים, האמונות ולעתים את תפיסת המציאות שלנו.

ראו משמאל את מודל הקרחון, המציג את החלק הנראה (פעולות) ואת החלקים הלא נראים והיותר עמוקים באישיות שלנו ושל העסק שלנו (ערכים, אמונות ותפיסת מציאות).

חשוב להדגיש כי אנחנו איננו פסיכולוגים ואיננו מתיימרים להיות, אך ברור לנו כי שינוי קל בפעולה זו או אחרת, ייצור שינוי קל בתוצאות.

שינוי משמעותי כרוך בשינוי עמוק יותר אצלנו ובעסק - הקשור בערכים שלנו (למשל: עבודה קשה כערך או עבודה חכמה כערך), באמונות שלנו (למשל: לגבי מהי הצלחה מבחינתנו?), ותפיסת המציאות שלנו (למשל: מהו הגורם המשפיע ביותר על התוצאות שלנו? האם אלה הנסיבות או אנחנו?).

ולכן... אם ברצוננו לעשות שינוי משמעותי בתוצאות, עלינו לזהות ולהתאים מחדש גם את הרבדים העמוקים יותר אצלנו ובעסק שלנו.