12 בינו׳ 2014

הצלחה היא יחסית, ליעד

כמובן שהמשפט המופיע בתמונה הוא אבסורד....
זוהי אחת מהטעויות הכי נפוצות בקרב אנשי עסקים ומכירות.
טעות זו מסתמכת על יכולת אלתור מסוימת הקיימת בכל אחד מאיתנו, המאפשרת לנו בעיקר לשרוד מול מציאות מאתגרת (כמו בעולם העסקים).

אבל בשביל להצליח ברמה שהיא יותר מאשר לשרוד, עלינו להגדיר את היעדים מראש, כבר בשלב התכנון.

אחד מהדברים שאנחנו מנסים להטמיע בקרב אנשי העסקים והמכירות עמם אנחנו עובדים היא צורת חשיבה "מהסוף להתחלה" - קודם להגדיר את היעד ורק אז לפרט את הדרך (השיטה, האסטרטגיה אל היעד).

היעד הוא זה שמאפשר לנו לתעדף את המאמצים שלנו, לכוון ולווסת אותם ולמדוד אותם.
ללא יעד ברור, לא נדע לעולם האם הצלחנו או נכשלנו... כי ההצלחה היא תמיד יחסית. ליעד.
בהצלחה!