20.8.2013

3 טעויות עסקיות

כחלק מתהליך הצמיחה והלמידה שלנו ושל העסק שלנו (או של מחלקת\ תהליכי המכירות שבאחריותנו), חובתנו לעשות מדי פעם תהליך של בקרה ולמידה מטעויות.
חלק מהאנשים מפחדים להודות\ להכיר בטעויות. אבל ההצלחה האמיתית מחייבת "לצלוח" את הפחד הזה ולהתגבר עליו... או כמו שאמר מייקל ג'ורדן (גדול שחקני ה- NBA בכל הזמנים):



בכדי ללמוד מטעויות שביצעתם בתקופה נתונה, אנו מציעים לכם: 
1. להקדיש לנושא הלמידה מטעויות זמן "משוריין" ביומן (לא "כדרך אגב")
2. לחשוב ולנתח לפחות 3 טעויות עסקיות שעשיתם בתקופה זו
3. לחשוב על מספר אפשרויות לשיפור - לא להיתקע על דרך אחת לפתרון
4. לחשוב ולתכנן את מהלכי התיקון במהלך הזמן הקרוב, לשלב את זה כחלק מהשגרה (לא לצפות שזה יקרה מאליו, כי קשה לשנות הרגלים)
5. לשים ביומן נקודת בקרה כדי לוודא שהשיפור יתבצע!

בכדי לעזור לכם לתקן טעויות, להלן רשימה חלקית של כלים לסיוע בתהליך הניתוח:
1. הלקוחות שלכם - לגבי התקופה המנותחת - האם הלקוחות שלכם מרוצים יותר, מרוצים פחות, או ללא שינוי? או יותר גרוע... אתם לא יודעים בכלל? רק בשביל ליצור שפה משותפת ברורה...: שביעות רצון גבוהה של הלקוחות = הגדלת ההזמנות מכם.
2. מטרות - האם היו לכם מטרות ברורות לתקופה? האם הגדרתם\ ניסחתם אותם בצורה כמותית ברורה? האם השגתם אותן?
3. התוכנית להשגת המטרות - האם הגדרתם שיטה (תוכנית) להשיג את המטרות או ש"חיפפתם" ותליתם את הצלחתכם במזל? האם הדרך שהגדרתם היתה טובה והצליחה להביא אתכם למטרות? האם נלקחו בחשבון "מקרים ותגובות" שונים או שהסתמכתם על תוכנית ללא אלטרנטיבות?
4. ניהול הזמן - האם השקעתם את עיקר הזמן היקר שלכם בלקוחות\ פרוייקטים שיקדמו את העסקים שלכם?, האם מיקדתם את הזמן שלכם והאנרגיה שלכם בסעיפי ההכנסות או בסעיפי ההוצאות של העסק?
5. למידה - מה למדתם במהלך התקופה המנותחת? כמה זמן תכננתם והשקעתם בפועל בלמידה? מהם תוצרי הלמידה מהתקופה המנותחת? זהו סעיף שנוטים להתעלם ממנו - והוא קריטי לתהליך ההתפתחות וההתקדמות של העסקים והמכירות.
6. תשתיות - האם בסוף התקופה המנותחת התשתיות של העסק שלכם גדלו?\ השתפרו?

ראו גם פוסט ובו סרטון בנושא כשלונות מפורסמים