תפקיד הקפטן של האוניה - לדאוג שהספינה תגיע אל היעד, בשלום.
מה ששמנו לב, שהפער הנו בארבעה היבטים:
1. הגדרה ריאלית של יעדים מספריים
2. יצירת שיטה ודרך כדי להשיג את היעדים
3. יצירת צמתי בקרה לבדיקת השגת היעדים
4. היכולת ללמוד מכל הנ"ל ולשפר ביצועים
חשוב!
היכולת לנהל יעדים ותחזיות היא אחת מהיכולות הכי חשובות של כל איש עסקים וכל מנהל מכירות.
מנהל בכל דרג, חייב לדעת להגדיר לעצמו יעדים ולהיות מסוגל לממש אותם. זוהי יכולת בסיסית בניהול.
אפשר להיכשל (וללמוד מכך), אבל אי אפשר להתעלם לצורך ביכולת זאת. בעולם העסקים - זאת יכולת קריטית.
מתנהלים ללא הגדרה\ ניהול יעדים?
1. ה-"אוניה" שלכם נתונה לחסדי הים והמזל... לא מצב אידיאלי לאוניה ובטח שלא לעסק שלכם.
2. לא תוכלו להעריך האם היתה הצלחה או לא? לדוגמה: האם הכנסות של 200,000 ש"ח זה טוב? התשובה: יכול להיות שזה טוב ויכול להיות שזה רע (אם למשל בחודש הקודם היו הכנסות של 2 מיליון ש"ח). הערכת ההצלחה תתבצע תמיד אל מול היעדים שהוגדרו.
3. לא תוכלו לתאם ציפיות מול גורמים אחרים בעסק - למשל: השותפים. אתם יכולים להיות בטוחים שהצלחתם החודש והשותפים שלכם יהיו בטוחים שנכשלתם. זה מצב לא כל-כך טוב לעסק.
4. לא תוכלו לבצע השקעות נבונות (אלא רק הימורים). השקעות תמיד תהיינה ביחס ליעדים המתוכננים. השקעת משאבים (מכל סוג) תהיה נבונה יותר ויעילה יותר - אל מול מטרות ברורות ומתואמות בין כולם.
לא להתייאש! מה שאנו יכולים לתרום לעניין הוא שהיכולת הזאת הולכת ומתפתחת עם הזמן.... כך שלא כדאי להתייאש אם בהתחלה:
א. אין לכם מושג איך להגדיר יעדים... (תעריכו ותבקרו את עצמכם. עם הזמן והלמידה - תשתפרו ביכולת הזאת).
ב. יש פער גדול בין היעדים לתוצאות (גם כאן זו יכולת הדורשת לימוד ותרגול).
איך מתרגלים ניהול יעדים? כמו בכל ספורט, אפשר להתחיל בקטן... לקבוע יעדים להיום, לשבוע, לחודש, לרבעון... ולנסות לממש אותם. לנתח את הפער ולנסות להבין איפה אנחנו נכשלים. מתוך הלקחים - לגזור לגבי תוכנית ארוכת טווח קצת יותר.
לסיכום...:
1. הגדרה וניהול של יעדים היא יכולת מאוד חשובה של כל מנהל ומנהל מכירות בפרט.
2. הגדרה וניהול יעדים מאאפשרת להתפקס, להתמודד ולתאם את כל הגורמים והמשאבים אל מול המשימות.
3. לא נולדים קפטן.... הופכים קפטן. היכולת לצפות יעדים ולנהלם היא יכולת מתפתחת, המשתפרת ככל שמתרגלים אותה יותר. חייבים ללמוד ללמוד וללמוד - מהטעויות. להפיק לקחים. לא להיתקע על טעויות 20,000 פעם.
בהצלחה!
התמונה לקוחה מתוך האתר -
http://www.novoboi.ru/?go=showwall&id=3112
הרבה אנשי עסקים ומנהלי מכירות לא לגמרי מבינים את המשמעות של הגדרת התפקיד הזאת.
מה ששמנו לב, שהפער הנו בארבעה היבטים:
1. הגדרה ריאלית של יעדים מספריים
2. יצירת שיטה ודרך כדי להשיג את היעדים
3. יצירת צמתי בקרה לבדיקת השגת היעדים
4. היכולת ללמוד מכל הנ"ל ולשפר ביצועים
חשוב!
היכולת לנהל יעדים ותחזיות היא אחת מהיכולות הכי חשובות של כל איש עסקים וכל מנהל מכירות.
מנהל בכל דרג, חייב לדעת להגדיר לעצמו יעדים ולהיות מסוגל לממש אותם. זוהי יכולת בסיסית בניהול.
אפשר להיכשל (וללמוד מכך), אבל אי אפשר להתעלם לצורך ביכולת זאת. בעולם העסקים - זאת יכולת קריטית.
מתנהלים ללא הגדרה\ ניהול יעדים?
1. ה-"אוניה" שלכם נתונה לחסדי הים והמזל... לא מצב אידיאלי לאוניה ובטח שלא לעסק שלכם.
2. לא תוכלו להעריך האם היתה הצלחה או לא? לדוגמה: האם הכנסות של 200,000 ש"ח זה טוב? התשובה: יכול להיות שזה טוב ויכול להיות שזה רע (אם למשל בחודש הקודם היו הכנסות של 2 מיליון ש"ח). הערכת ההצלחה תתבצע תמיד אל מול היעדים שהוגדרו.
3. לא תוכלו לתאם ציפיות מול גורמים אחרים בעסק - למשל: השותפים. אתם יכולים להיות בטוחים שהצלחתם החודש והשותפים שלכם יהיו בטוחים שנכשלתם. זה מצב לא כל-כך טוב לעסק.
4. לא תוכלו לבצע השקעות נבונות (אלא רק הימורים). השקעות תמיד תהיינה ביחס ליעדים המתוכננים. השקעת משאבים (מכל סוג) תהיה נבונה יותר ויעילה יותר - אל מול מטרות ברורות ומתואמות בין כולם.
לא להתייאש! מה שאנו יכולים לתרום לעניין הוא שהיכולת הזאת הולכת ומתפתחת עם הזמן.... כך שלא כדאי להתייאש אם בהתחלה:
א. אין לכם מושג איך להגדיר יעדים... (תעריכו ותבקרו את עצמכם. עם הזמן והלמידה - תשתפרו ביכולת הזאת).
ב. יש פער גדול בין היעדים לתוצאות (גם כאן זו יכולת הדורשת לימוד ותרגול).
איך מתרגלים ניהול יעדים? כמו בכל ספורט, אפשר להתחיל בקטן... לקבוע יעדים להיום, לשבוע, לחודש, לרבעון... ולנסות לממש אותם. לנתח את הפער ולנסות להבין איפה אנחנו נכשלים. מתוך הלקחים - לגזור לגבי תוכנית ארוכת טווח קצת יותר.
לסיכום...:
1. הגדרה וניהול של יעדים היא יכולת מאוד חשובה של כל מנהל ומנהל מכירות בפרט.
2. הגדרה וניהול יעדים מאאפשרת להתפקס, להתמודד ולתאם את כל הגורמים והמשאבים אל מול המשימות.
3. לא נולדים קפטן.... הופכים קפטן. היכולת לצפות יעדים ולנהלם היא יכולת מתפתחת, המשתפרת ככל שמתרגלים אותה יותר. חייבים ללמוד ללמוד וללמוד - מהטעויות. להפיק לקחים. לא להיתקע על טעויות 20,000 פעם.
בהצלחה!
התמונה לקוחה מתוך האתר -
http://www.novoboi.ru/?go=showwall&id=3112